Na koji način dr. Christoph Meier iz Kulzera primjenjuje lekcije iz zrakoplovne industrije za razvoj inovativnih stomatoloških materijala? Kako on i njegov tim iskorištavaju međuindustrijsku stručnost i sinergiju poduzeća kako bi na tržište iznijeli napredna stomatološka rješenja? Saznajte!
Nema sumnje: Razvoj inovativnih dentalnih materijala skup je proces, pogotovo onih o kojima sanja Christoph Meier iz Kulzera. “To je velika razlika u odnosu na druge industrije,” kaže doktor, “u kojima se često suočavate sa strogim ograničenjima troškova i ne možete biti toliko kreativni u smislu novih kemijskih rješenja.” Previše je toga na kocki da bi se štedjelo u bilo kojoj fazi procesa. Pod njegovim vodstvom, Kulzer koristi sinergije unutar korporacije i ekonomiju razmjera kako bi provodio ambiciozna istraživanja i razvoj (R&D), a istovremeno lansirao proizvode koji pružaju veliku vrijednost. Kako?
Primjenom lekcija iz drugih industrija, Meier je stručnjak za kompozitne materijale na bazi polimera. “U Airbusu sam razvijao visoko temperaturne kompozite ojačane karbonskim vlaknima, a u Hilti-ju dvoslojne protupožarne premaze. Kemijska osnova je slična, tako da je prijenos između ovih područja ‘samo’ krajnja primjena.” Polimerni kompoziti, objašnjava, uvijek slijede isti princip: krajnji kompozit je mješavina polimerne matrice i drugih sastojaka koji pokazuju različita svojstva od pojedinačnih tvari.
Još jedna stvar koju možete učiniti jest osloniti se na svoje veze. Meier i njegov tim redovito surađuju s drugim stručnjacima za istraživanje i razvoj unutar opsežne mreže kompanija Mitsui Chemicala, koje pokrivaju područja poput elektronike, automobilske industrije i drugih sektora. “Zajedno pokušavamo pronaći sinergije unutar Mitsuija, razviti kemijska rješenja po mjeri i pokušati ih prenijeti na dentalno područje,” kaže on. Budući da otkrića u jednoj podružnici često potiču napredak u drugoj, među istraživačima vlada istinski timski duh, što je rezultiralo brojnim patentima i uštedama koje se mogu prenijeti na potrošače.
Meierov rad fokusiran je na razvoj novih tehnologija, bilo da se radi o sirovinama, uređajima ili procesima—“tehnološke platforme koje se mogu koristiti za različite varijacije proizvoda.” Primjer je njegovo sudjelovanje u razvoju linije ONE kompozitnih materijala u jednoj nijansi. Oni nisu samo klinički uspješni, već zadovoljavaju Meierov zahtjev da te platforme olakšaju rad praktičarima. “Posebno sam ponosan na novi kompozit Charisma Bulk Flow ONE koji pokazuje značajnu prednost kombiniranjem izvanrednog ONE-shade efekta s mogućnostima bulk punjenja—dubine polimerizacije od najmanje četiri milimetra—bez potrebe za dodatnim završnim slojem.”
"Uvijek istražujemo nova tehnološka područja koja još ne odgovaraju određenim strategijama proizvoda. Za to ne postoji fiksni vremenski okvir, ali je nužno za pronalaženje kreativnih novih rješenja." |
Dr. Christoph Meier, voditelj odjela istraživanja i razvoja tehnologija. |
Sami proces uključuje mnogo koraka. Zbog toga se vrijeme razvoja proizvoda znatno razlikuje. Prototipiranje, pažljive evaluacije, analiza tržišta i ispitivanje izvedivosti proizvoda, uz povratne informacije kupaca s njihovih savjetodavnih odbora za dentalnu industriju prije nego što novi proces dobije odobrenje. Čak je i taj sažetak veliko pojednostavljenje: ne uključuje regulatorne prepreke, za koje Meier kaže da postaju sve složenije, poput nedavne tranzicije Europe s MDD-a (Direktive o medicinskim uređajima) na MDR (Uredbu o medicinskim uređajima), koja ima mnogo širi opseg. I to je samo Europa.
Meier i dalje s entuzijazmom pristupa kemiji i materijalima te može satima pričati o jednom napretku za drugim, poput Kulzerove jedinstvene TCD matrice koja se koristi u Charisma Diamond/Topaz ONE kompozitima. “Molekule manje vibriraju i zauzimaju manje prostora od tradicionalnih molekula matrice. Minimalno kretanje rezultira značajnim prednostima poput smanjenog naprezanja zbog skupljanja, što smanjuje rizik od nastanka rubnih pukotina i sekundarnih karijesa. Osim toga, visok stupanj umreženja u TCD matrici povećava čvrstoću i trajnost kompozita.” Ipak, timski rad, procesi i stvaranje novih proizvoda u njemu bude želju da udovolji ljudima. To mu je “veliko zadovoljstvo,” kaže, osobito “kada uvodimo nove tehnologije koje bi mogle riješiti nepoznate probleme. Vidjeti kako naši klijenti prihvaćaju ideje velika je motivacija.”
Ovaj članak izdan je u proljeće 2024. u časopisu Benco Dental's Incisal Edge.
Manager Corporate Communications
Matthias Brehmke